wtorek, 15 maja 2012
przegląd prasy
Dziennik Polski 15.05.2012
Radni są przeciwni poszerzeniu strefy o kolejne ulice. Ich zdaniem następuje to zbyt szybko i jest niekorzystne dla mieszkańców, którzy przyjeżdżają do centrum, oraz dla przedsiębiorców.
Urzędnicy chcą poszerzyć strefę o część Grzegórzek, m.in. ul. Strzelecką, Kopernika, Blich, Lubicz, Grzegórzecką, al. Powstania Warszawskiego, Daszyńskiego, Podgórską, Masarską. - Taki zakres został zaakceptowany jest przez Radę Dzielnicy II Grzegórzki - mówiła Joanna Niedziałkowska, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu na posiedzeniu Komisji Infrastruktury Rady Miasta. Magistrat planuje wprowadzić płatne parkowanie także w Starym Podgórzu. Rozszerzeniu strefy miałoby towarzyszyć wybudowanie podziemnych parkingów pod halą targową na Grzegórzkach, a w Podgórzu planowany jest parking naziemny przy "Koronie".
Teraz rozpoczną się na ten temat konsultacje z mieszkańcami, które potrwają do połowy czerwca. - Mieszkańcy są zmęczeni tym, że nie można nigdzie zaparkować. Strefa nie powiększy liczby miejsc parkingowych, ale dzięki niej będzie rotacja - mówił Zygmunt Włodarczyk, przewodniczący Rady Dzielnicy XIII Podgórze, zwolennik poszerzenia strefy.
Radni PO - klubu, który ma większość w Radzie Miasta - nie chcą się na to zgodzić. - Zbyt dużo osób przeciwko temu protestuje. Teraz mnóstwo mieszkańców, którzy pracują w centrum, parkuje w Podgórzu. Kiedy poszerzymy strefę, będą zostawiać samochody na sąsiednich ulicach i wtedy zaczną się protesty kolejnych mieszkańców. To może trwać bez końca - stwierdził Wojciech Wojtowicz. Jego zdaniem poszerzenie strefy utrudni dojazd klientów do firm, które mają swoje siedziby w centrum Krakowa.
Radni zastanawiali się, gdzie należy zatrzymać się w koncepcjach poszerzania strefy. - Nie możemy z całego miasta zrobić strefy płatnego parkowania - przekonywał radny Andrzej Hawranek.
Joanna Niedziałkowska zapewniła, że wprowadzenie strefy możliwe jest w rejonie II obwodnicy. - Chcemy uporządkować ruch w tym rejonie. Nie można mówić, że to może przeszkadzać przedsiębiorcom, bo już teraz w powodu korków klientom trudno dojechać i zaparkować - mówiła Joanna Niedziałkowska. Tłumaczyła, że wprowadzenie strefy nie ma na celu zwiększenia dochodów gminy, ale przede wszystkim uspokojenie ruchu w centrum.
Miasto chcę stworzyć nową spółkę zajmującą się budową parkingów, która czerpałaby dochody z obsługi nowych stref płatnego parkowania. Przeznaczałaby zarobione w ten sposób pieniądze na budowę parkingów. - ZIKIT nie może tego robić, ponieważ zarobione pieniądze przekazuje do budżetu miasta - wyjaśniła Joanna Niedziałkowska. Radni pytali, po co tworzyć nową spółkę. Przedstawiciele magistratu tłumaczyli, że wyłonienie koncesjonariusza jest niemożliwe, bo nie ma on teraz wpływu na to, co się dzieje w okolicach parkingu. - Został zorganizowany przetarg na budowę parkingu przy "Koronie", ale nie znalazł się chętny. Dlatego, że nie było wiadomo, czy będzie tam ustalona strefa, a od tego zależy to, czy parking będzie się opłacał - mówił Zygmunt Włodarczyk, przewodniczący Rady Dzielnicy XIII.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz