piątek, 4 maja 2012
przegląd prasy
Dziennik Polski 4.05.2012
Od przyszłego roku strefa płatnego parkowania w Krakowie może obejmować także Grzegórzki i Stare Podgórze. Miasto przygotowuje się do zwiększenia obszaru objętego płatnym postojem. Zabiegali o to mieszkańcy i radni dzielnicowi.
- Myślimy o rozszerzeniu strefy i jest to konsultowane z Dzielnicą II Grzegórzki oraz Dzielnicą XIII Podgórze. Kolejnym etapem byłby projekt uchwały w tej sprawie przedstawiony pod głosowanie radnym miasta - informuje Joanna Niedziałkowska, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Ocenia, że gdyby była zgoda radnych, to rozszerzenie strefy można byłoby wprowadzić pod koniec tego roku, albo na początku przyszłego. Przy takim założeniu uchwała musiałaby zostać poddana pod głosowanie po wakacjach.
Pozostaje jednak pytanie, czy krakowscy radni zgodzą się w większości na rozszerzenie strefy.
- Większe są szanse na rozszerzenie strefy o Grzegórzki. Byłem tam na spotkaniu, podczas którego za takim rozwiązaniem było około 70 procent mieszkańców - mówi Grzegorz Stawowy, szef klubu PO, mającego większość głosów w Radzie Miasta Krakowa. Zaznacza, że na Grzegórzkach jest sporo małych ulic, podwórek, które są wewnętrzne i nie można będzie ich objąć strefą.
Niekoniecznie natomiast radni miasta zgodzą się na rozszerzenie strefy o Podgórze.
- Z tego, co się orientuję, to może nie być większości głosów radnych - usłyszeliśmy niedawno od Wojciecha Wojtowicza, przewodniczącego Komisji Infrastruktury RMK. Mówił to w kontekście Podgórza, bowiem grupa radnych wystąpiła z inicjatywą, aby na tym terenie zmienić organizację ruchu, tak by powstało tam więcej miejsc parkingowych. Wyliczyli, że gdyby w niektórych miejscach zlikwidować znaki zakazu parkowania czy zwiększyć liczbę miejsc postojowych poprzez zmianę charakteru ulicy z dwukierunkowej na jednokierunkową, to można byłoby wygenerować ok. 150 dodatkowych miejsc postojowych.
Przedstawiciele miasta nie są przekonani do takiego pomysłu. Przypominają, że wcześniej radni wnioskowali o to, aby na ulicach jednokierunkowych powstawały kontrapasy dla rowerzystów.
- Nie widzę ulic, na których można byłoby wprowadzić proponowane rozwiązania, oprócz Kalwaryjskiej i Limanowskiego. Nie wyobrażam sobie jednak, aby zrobić z nich ulice jednokierunkowe, jeżeli chcielibyśmy na nich zapewnić płynność ruchu - komentuje Zygmunt Włodarczyk, przewodniczący RD XIII, która wnioskowała o wprowadzenie strefy w Starym Podgórzu.
Stało się tak po tym, jak strefę wprowadzono na Kazimierzu i wszyscy kierowcy szukający darmowych miejsc postoju zaczęli oblegać Podgórze. Obawy, że po kolejnym rozszeniu strefy tak będzie na Zwierzyńcu i Krowodrzy mają tamtejsi mieszkańcy i radni. Przewodniczący RD V Krowodrza Piotr Klimowicz podzielił się z nami pomysłem dotyczącym wprowadzenia tam strefy, ale na innych zasadach, w których mieszkańcy mieliby darmowe identyfikatory, a pozostałe osoby mogłyby tam parkować (również nieodpłatnie), ale tylko przez godzinę.
Eksperci podpowiadają też, że powinny być zróżnicowane opłaty w strefie, tzn. najwyższe dla miejsca pod Wawelem, a niższe na końcu strefy.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz