Gazeta Wyborcza 9.06.2014 & Dziennik Polski 10.06.2014 & Gazeta Krakowska 11.06.2014
Autobusy elektryczne kursujące na trasie linii nr 154 nie muszą już zjeżdżać do zajezdni, żeby naładować baterie. Mogą to zrobić w specjalnej stacji ładowania przygotowanej przy ulicy Pawiej - obok przystanku początkowego linii nr 154.
Ładowanie odbywa się przy użyciu pantografu zamontowanego na dachu autobusu. Po jego podniesieniu baterie ładowane są energią pobieraną z sieci trakcyjnej. Autobusy elektryczne mogą być doładowywane między jednym kursem a drugim. Do uzupełnienia całkowicie rozładowanej baterii wystarczy kilka minut.
To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie ładowania autobusów elektrycznych zastosowane w Polsce. Dotąd takie pojazdy były ładowane po dotarciu do zajezdni, przy użyciu specjalnej wtyczki. Ładowanie baterii zajmowało nawet do ośmiu godzin.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz