piątek, 30 listopada 2012
fotoNEWS
Gazeta Krakowska 24.11.2012 & Gazeta Wyborcza 24.11.2012 & Dziennik Polski 26.11.2012
"Bierzesz kredyt na święta, znów dałeś się opętać", "Oglądaj reklamy, twój mózg będzie wyprany", "Zastaw się, a postaw się" - takimi hasłami organizacje ekologiczne: Polska Zielona Sieć oraz Samba-Ka, starały się zniechęcać krakowian do sobotnich zakupów.
owarzyszyły im postacie w czarnych strojach i melonikach, które trzymały na kijkach zrobionych z tektury ludzi z siatkami. Happening miał ilustrować, jak wielkie firmy i banki wpływają na zachowanie konsumentów.
Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem konsumpcyjnego życia współczesnych Europejczyków, w tym także Polaków, który nasila się w okresie przedświątecznym. Ma to wpływ nie tylko na nasze kieszenie, ale też na środowisko naturalne. "Nie kupuj rzeczy, których nie potrzebujesz", "Wykorzystuj je ponownie", "Segreguj odpady i oddawaj je do recyklingu", "Sprawdź, czy ta firma jest ekologiczna i przestrzega praw zatrudnionych osób" - radzili w rozdawanych ulotkach pod Galerią Krakowską organizatorzy akcji.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz