piątek, 23 marca 2012

przegląd prasy


Dziennik Polski 23.03.2012

To dobra informacja dla wszystkich pasażerów PKP. W ciągu kilku dni powinna zakończyć się modernizacja peronu nr 5 Dworca Głównego w Krakowie. Wcześniej odnowione zostały już platformy nr 1, 3 i 4. Do wyremontowania pozostanie już tylko pół peronu nr 2. Jak zapewniają inżynierowie z PKP PLK, jest duża szansa, aby cała część naziemna była gotowa najpóźniej w pierwszym tygodniu czerwca. W przeciwieństwie do podziemi dworca, które na mistrzowstwa Europy w piłce nożnej nie będą oddane do użytku.

Podobnie jak na wykończonych już peronach, na platformie nr 5 wyblakła żółta blacha pokrywająca dach zamieniła się w srebrne panele. Kolumny nie są już szare, tylko pomarańczowe. Mają pasować do ceglastego koloru widocznych z peronu bloków przy ul. Warszawskiej. Posadzkę wykonano z jasnego kamienia, a co dwa metry pod sufitem podwieszono lampy.

Zainstalowano już także nowe tablice informujące o odjeździe lub przyjeździe pociągu oraz monitory, na których jest cały rozkład jazdy dla danego peronu. Od dworca autobusowego - kolejowy zostanie osłoniony przed deszczem i wiatrem wielką szybą, taką samą, jaka jest już zamontowana przy peronie nr 1 od strony Galerii Krakowskiej.

- Peron powinien być oddany do użytku za ok. dwa tygodnie. Pamiętajmy bowiem, że pozytywną opinię musi jeszcze wydać nadzór budowlany. Trzeba przyznać, że pojawił się drobny poślizg związany z tym, że wykonawca nie otrzymał części potrzebnych materiałów, ale nie powinno to wpłynąć na termin zakończenia wszystkich prac - dodaje Marek Cisowski, kierownik projektu z PKP PLK.

Jak przyznają wykonawcy modernizacji dworca, oprócz prac na peronach, do czerwca zostaną jeszcze wyremontowane m.in. schody prowadzące do tunelu Magda ze starego budynku stacji oraz schody prowadzące z przejścia podziemnego na Regionalny Dworzec Autobusowy. Odświeżona ma zostać także zniszczona już elewacja przy zejściach. W trakcie tych prac podróżni mogą spodziewać się drobnych utrudnień w przechodzeniu do tunelu, pojawią się bowiem zwężenia.

- Jednocześnie wykonywana będzie tzw. droga pożarowa w poprzek wszystkich peronów od strony stacji Kraków Płaszów - tak, aby np. służby medyczne mogły w razie wypadku bez preszkód dotrzeć na stację. Chcemy też jeszcze zaimpregnować wszystkie perony, aby były łatwiejsze w utrzymaniu - przyznaje Marek Cisowski.

Jak dodają kolejarze, mimo postępu prac modernizacyjnych nadal część pociągów będzie omijać Kraków Główny i zatrzymywać się dopiero w Płaszowie. - Ta organizacja ruchu ma zmienić się w maju - dodaje Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Przypomnijmy, że wszystkie prace modernizacyjne na stacji Kraków Główny rozpoczęły się 4 kwietnia 2011 roku. Ich koszt wynosi około 110 mln złotych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz